Proviant

20130424-085720.jpg

Taske og flasker blev proppet med proviant, inden de blev monteret på racercyklen, der nu er sendt med lastbil i forvejen til Mallorca.

Mallorca på søndag
I dag sendte jeg min racercykel afsted mod Mallorca, så den kan være fremme og klar, når jeg selv ankommer på søndag. Hele næste uge skal vi – cyklen og jeg – tilbagelægge hundredevis af kilometer på øens små gedestier og landeveje, gennem hårnålesving og over bjergtoppe. Jeg glæder mig. Som tidligere skrevet er det første gang, jeg skal have min egen cykel med derned, og i sidste uge fik jeg derfor monteret en ny kassette, der gav mig et par ekstra af de lave gear, så jeg har en chance for at få rumpen med op over toppene. En uge på Mallorca plejer at løbe op i 400-500 kilometer og en forbasket masse højdemeter.

Vi skal bo i Palma (Cala Mayor) og kører ud derfra hver dag. Fortrinsvis kører vi vestpå til bjergene, og muntrer os med opstigninger og nedkørsler den ganske dag. Nu håber jeg så bare, vi får godt vejr, for regner det på Mallorca, så er der ingen cykling. Vejene bliver fedtede og glatte, og alle guidede ture aflyses af hensyn til sikkerheden. Farten er jo høj på nedkørslerne.

Proviant
Cyklen blev til eftermiddag afleveret hos en vognmand på det aftalte opsamlingssted, og ligesom et utal af andre cykler, der skulle med, blev den svøbt i tæpper og stuvet ind i en lastbil – med pedaler og forhjul afmonteret. På cyklen har jeg sat mine flasker og min cykeltaske, som jeg har fyldt til randen med energiprodukter. Det er min energi-proviant til en benhård uge på rammen, og det er faktisk mange kilo, jeg dermed kan få transporteret, uden det “tærer” på de sølle 20 kilo, jeg må have med i flyet. Mængdemæssigt har jeg medbragt forsyninger, der rækker til to energibarer, to sukkergel og et pulver pr. dag. Det plejer at være mere end rigeligt.